מצב תעשיית הקריפטו בשנת 2022 – דוח קריפטו a16z.

התחלנו להשקיע לראשונה במטבעות קריפטוגרפיים לפני כמעט 10 שנים. מאז השוק השתנה מאוד.

דוח זה יהיה הסקירה הראשונה של קרן הקריפטו a16z. אבל אנחנו מתכננים להפוך את זה למסורת שנתית. אנו נדבר על מגמות בתעשיית הקריפטו ממספר נקודות מבט. מנקודת המבט של מחלקת הקריפטוגרפיה של a16z, מחלקת מעקב הנתונים והיזמים והמפתחים הרבים שאנחנו עובדים איתם או סתם מדברים איתם.

זהו דוח לכל מי שמבקש להבין את התפתחות האינטרנט. נבין היכן אנו נמצאים במעבר מפלטפורמות web2 מרכזיות לחלופה מבוזרת ל-web3. נסקור היכן אנו נמצאים כעת בדרך לאינטרנט בבעלות קהילה פעילה. ובואו נסתכל על זה מנקודת המבט של המחברים והמפתחים.

חילקנו את הדוח ל-5 מסקנות.

#1 אנחנו באמצע מחזור חדשנות המחיר הרביעי

השווקים הם מחזוריים, כמו עונות השנה. גם שוק הקריפטו אינו יוצא דופן. הקיץ מפנה את מקומו לקור של החורף, ואחרי החורף מגיע שוב הקיץ החם. ההתקדמות שעשו הבנאים בזמנים האפלים יחזירו אותנו בסופו של דבר לאופטימיות כשהאבק ישקע. בהתחשב בצניחה האחרונה בשוק, ייתכן שאנו רק נכנסים לתקופה כל כך מאתגרת.

למרות שמטבעות קריפטוגרפיים עצמם הפכפכים והמחזורים שלהם נראים כאוטיים, יש היגיון מאחורי הכל. זה הצביע לראשונה על ידי כריס ואדי ב-2020.

בתעשיות מסוימות, המחירים הם לרוב אינדיקטור בפיגור לשינוי במחזור. בקריפטו, זהו אינדיקטור מוביל.

המחירים מעוררים עניין. עניין גובר מעורר רעיונות ופעילות. רעיונות, בתורם, מניעים חדשנות. אנו קוראים ללולאה הזו "מחזור החדשנות של המחיר" והיא הייתה הכוח המניע שהניע את התעשייה קדימה בכמה גלים שונים מאז הקמת הביטקוין ב-2009.

המשקיע האגדי בנג'מין גרהם אמר בהזדמנות זו משפט אלגורי:

"השוק מתנהג כמו מטוטלת: הוא כל הזמן נע מצד לצד – מאופוריה בלתי סבירה לדיכאון לא מוצדק. משקיע חכם הוא ריאליסט שמוכר מניות לאופטימיים וקונה מניות מפסימים"

קחו בחשבון שכל מייסד לעתיד שנטש את הטכנולוגיה והאינטרנט לאחר התרסקות הדוט-קום של תחילת שנות ה-2000, החמיץ את ההזדמנויות הטובות ביותר של העשור. הם פספסו מחשוב ענן, מדיה חברתית, הזרמת וידאו מקוונת, סמארטפונים וכדומה. עכשיו זה הזמן לשקול אילו הצלחות דומות מחכות לנו ב-web3.

#2. web3 הוא הרבה הרבה יותר טוב עבור מחברים מאשר web2

ענקיות Web2 גובות עמלות סחטנות. פלטפורמות ה-web3 מציעות תנאים כלכליים הוגנים יותר.

השווה את העמלה של כמעט 100% על Meta ואינסטגרם לעמלה של 2.5% של שוק OpenSea NFT. בהזדמנות זו כתב חבר הקונגרס האמריקני ריצ'י טורס במאמר לאחרונה:

"אתה מבין שמשהו לא בסדר בכלכלה שלנו כאשר לביג טק יש אחוז עמלה גבוה יותר מהקרן המשותפת של המאפיה".

הצוות שלנו ערך ניתוח נתונים חדש כדי להעריך כמה web3 משלם לתורמים בהשוואה ל-web2. המספרים מדברים בעד עצמם, אם כי עדיין מדובר בענף צעיר מאוד.

בשנת 2021, המכירות העיקריות של NFTs מבוססי Ethereum (ERC-721 ו-ERC-1155) בתוספת תמלוגים ששולמו למחברים ממכירות משניות ב-OpenSea הניבו סך של 3.9 מיליארד דולר. זה פי 4 יותר מ-Meta שהוקצתה למחברים עד 2022. שָׁנָה. החברה של צוקרברג שילמה למחברים רק 1% או מיליארד דולר.

המספרים מזעזעים אפילו יותר כשחושבים כמה יותר משתמשים יש ל-web2 בהשוואה ל-web3. ספרנו 22,400 מחברי web3 (בהתבסס על מספר אוספי NFT) וכמעט 3 מיליארד משתמשים המפרסמים תוכן בפלטפורמות Meta.

בעוד שבמונחים אבסולוטיים ספוטיפיי ויוטיוב שילמו יותר ליוצרים (7 מיליארד דולר ו-15 מיליארד דולר בהתאמה), ההבדל לנפש בולט.

לפי הניתוח שלנו, web3 שילמה בממוצע $174,000 לסופר בודד. במקביל, Meta הרוויחה $0.10 למשתמש, ו-Spotify שילמה בממוצע $636 לאמן. התשלום הממוצע של YouTube לערוץ היה $2.47.

Web3 הוא זעיר אך רב עוצמה.

#3 מטבעות קריפטו משפיעים על העולם האמיתי

תשלומי תורמים הם רק דוגמה אחת ליתרונות של מטבעות קריפטוגרפיים. יש הרבה אחרים, ועכשיו נדבר עליהם.

קחו בחשבון את המערכת הפיננסית. הסטטוס קוו איכזב אנשים רבים: לפי הבנק העולמי, ליותר מ-1.7 מיליארד אנשים אין חשבונות בנק.

הביקוש למימון מבוזר, או DeFi, זינק ברחבי העולם בשנים האחרונות. גם עם השפל האחרון, מגמה זו נמשכת.

יש 1 מיליארד אנשים בעולם שחיים באזורים שבהם אין גישה לשירותי בנקאות (או גישה זו מוגבלת). אבל כמעט לכולם יש טלפונים ניידים ואינטרנט. מטבעות קריפטו נותנים לאנשים כאלה הזדמנות לגשת לשירותים פיננסיים.

שירותי תשלום קריפטו מרחיבים את הגישה להון שאחרת לא היה זמין בשווקים מתעוררים.

מטבעות קריפטו משנים גם שווקים אחרים שאינם פיננסיים. לדוגמה, הסטארט-אפ Flowcarbon מציע קרדיט פחמן. הוא הפך יחידות חשבונאות פחמן לנתונים שקופים שמעקבים אחריהם בבלוקצ'יין. הליום, רשת אלחוטית המופעלת על ידי בלוקצ'יין, היא האתגר הראשון של ענקיות הטלקום המבוססות. ו Spruce מאפשר לאנשים לשלוט בנתונים האישיים שלהם באינטרנט. ולא לתת את המידע הזה למתווכים מקוונים גוגל ומטה, שלאחר מכן מדליפים את הנתונים שלנו למפרסמים תמורת כסף או משתמשים בו למניפולציות אחרות.

ניתן להמשיך את הרשימה לאורך זמן. אבל דבר אחד ברור. DAOs, או ארגונים אוטונומיים מבוזרים, מראים כיצד אנשים זרים אחד לשני יכולים לתאם ולשתף פעולה כלכלית כדי להשיג מטרות.

NFTs מעניקים לאנשים זכויות בעלות וירטואליות על תמונות, יצירות אמנות, מוזיקה, פריטים במשחק, קודי גישה, נחיתה בעולמות וירטואליים ומוצרים דיגיטליים אחרים. ותגמולים סמליים מאפשרים למשתמשים חדשים לעקוף את בעיית ההתחלה הקשה ולבנות במהירות צבא של מעריצים.

מטבעות קריפטו הם הרבה יותר מסתם חידוש פיננסי. מדובר בחידוש חברתי, תרבותי וטכנולוגי.

זה עתה התחלנו לבחון את האפשרויות העמוקות שלו.

#4 Ethereum הוא מנהיג ברור, אבל יש לו מתחרים

Ethereum שולט בשיחות על web3, אבל יש הרבה בלוקצ'יין מבטיחים אחרים שם עכשיו. מפתחי הרשת Solana, Polygon, BNB Chain, Avalanche ו-Fantom חולמים לחזור על ההצלחה של בוטרין.

במובנים רבים, Ethereum הפך למוביל הודות להתחלה המוקדמת ולבריאות הקהילה שלו. לגבי האינטרס של המפתחים, גם ל-Ethereum אין עם זה בעיות – לבלוקצ'יין הזה יש כמעט 4,000 מפתחים פעילים בחודש. במקום השני נמצאים סולנה (כמעט 1000 מפתחים) וביטקוין (כ-500).

הפעילות המובילה של Ethereum עוזרת להבין מדוע המשתמשים שלו מוכנים לשלם יותר מ-15 מיליון דולר ליום בממוצע רק כדי להשתמש בבלוקצ'יין. אלו מספרים מדהימים לפרויקט כה צעיר.

מאז פרויקט אתריום העריך היסטורית ביזור על פני כמות טרנזקציות בשניה (הרחבה), בלוקצ'יין אחרים הצליחו לצוד כמה משתמשים. והם עושים את זה עם הבטחות לביצועים טובים יותר ועמלות נמוכות יותר (אם כי יש שיטענו שבמקרה הזה אנחנו משלמים עם האבטחה שלנו).

בנוסף ל"הבלוקצ'יין הרוצחים של Ethereum", אנו רואים מגמה נוספת. אנו רואים התקדמות מדהימה בתחום התפעול ההדדית. אנחנו מדברים על גשרים שמאפשרים לאנשים להעביר נכסים מבלוקצ'יין אחד לאחר. כמו גם התקדמות בטכנולוגיות "tier 2" כגון Optimistic Rollups ו-ZK-Rollup, המסייעות בהפחתת עלויות על ידי הרחבת מקום הבלוק.(כמות טרנזקציות שנכנסות לבלוק אחד)

בלוקצ'יין הם תוצר הלהיט של תחום המחשוב החדש. זוהי התקדמות משמעותית כמו מחשבים אישיים ופס רחב בשנות ה-90 וה-2000, או טלפונים ניידים בעשור האחרון. ישנן הזדמנויות רבות לחדשנות ואנו מאמינים שיהיו מנצחים רבים.

# 5 כן, זה עדיין מוקדם

עדיין קשה לדעת את המספר המדויק של משתמשי web3. אבל אנחנו יכולים לשער לגבי היקף התנועה. אנו מעריכים של-Ethereum יש כיום בין 7 מיליון ל-50 מיליון משתמשים פעילים. אם נשרטט אנלוגיות לאינטרנט המסחרי המוקדם, מבחינת פיתוח, אנחנו בסביבות 1995. נזכיר שעד 2005 האינטרנט הגיע למיליארד משתמשים. זה היה, אגב, בדיוק הזמן שבו web2 החלה להתגבש והענקיות העתידיות שלה פייסבוק ויוטיוב נולדו.

הערכה מדויקת של סיכויים וקצב עתידיים אינה משימה קלה. אם קווי המגמה יימשכו, אז עד שנת 2031 מספר משתמשי Web3 יכול להגיע למיליארד אחד. במילים אחרות, אנחנו עדיין בשלב מוקדם מאוד של התפתחות. נותר לעשות הרבה. אנחנו ממשיכים לבנות את עתיד שלנו.

חדשות ועדכונים

כל מה שמעניין

קורסים והדרכות

המסע שלך לקראת העצמה פיננסית מתחיל עכשיו

  • הקמת נכסים דיגיטלים
  • ניתוח פונדמנטלי
  • ניתוח טכני
  • הכנסות נוספות מעולם הקריפטו
  • ליווי קבוצתי 
  • ליווי חדר מסחר
  • ליווי מטבעות לטווח ארוך
  • ליווי הנפקות

להמשך קריאה לחץ – קורס מסחר בקריפטו תוכנית דגל

  • ארנקים דיגיטליים
  • פלטפורמות מסחר
  • רכישת מטבעות דיגיטליים
  • רכישת מטבעות דרך גופים ישראלים
  • פלטפורמות מסחר
  • קריטריונים לזיהוי מטבעות

להמשך קריאה לחץ- קורס מסחר בקריפטו תוכנית מתחילים 

  • פגישות  אישיות להכוונה ושיפור תוצאות
  • הקמת נכסים דיגיטליים
  • ניתוח פונדמנטלי
  • ניתוח טכני
  • הכנסות נוספות מעולם הקריפטו
  • ליווי חדרי מסחר, מטבעות לטווח ארוך, הנפקות

להמשך קריאה לחץ – קורס מסחר בקריפטו תוכנית פרימיום 

ליווי אישי 5 שעות עם המנטורית אלכסנדרה ליפשיץ הכולל:

  • מסחר לטווח ארוך
  • מסחר לטוח קצר
  • הנפקות
  • חידוד ולימוד של אקוסיסטם קריפטו
  • פגישה אישית

להמשך קריאה לחץ – מסחר בקריפטו פגישות אישיות למתקדמים 

האסטרטגיה המובילה למסחר בקריפטו – בואו גלו את העתיד הפיננסי

רוצים לשמוע עוד השאירו פרטים

דילוג לתוכן