מה מחכה ל-Ethereum לאחר המעבר ל-PoS?

גוגל התחיל את הספירה לאחור למיזוג

משתמשים שמו לב שכאשר הם מקלידים "המיזוג" או "מיזוג Ethereum" בשורת החיפוש של גוגל, יופיע מונה עם ספירה לאחור ל"מיזוג".

המיזוג מסמן את תחילתו של עידן חדש כאשר רשת Ethereum הראשית של הוכחת עבודה (PoW) "תתמזג" עם רשת Beacon Chain (Proof-of-stake) ותמשיך בעבודתה כ-PoS.

אז מה יקרה ל-Ethereum לאחר המיזוג?

רבים מחכים לשינויים גרנדיוזיים ומכנים את המפתחים "Cryptoindustry Columbus". אבל לדברי בוטרין, מוקדם מדי לנוח על זרי הדפנה. ל-Ethereum יש אבני דרך חשובות להתגבר עליהן: The Surge, The Verge, The Purge וה-Splurge.

יש להבין את המונח The Surge כסט של תהליכים שיהפכו את הרשת לניתנת להרחבה ויאפשרו יצירת מוצרי L2 או מוצרים נלווים, לרבות ריסוק ו-ZK-Rollups. כל זה יפשט את העבודה של המשתמשים ברשת Ethereum.

ריסוק – Sharding

בשלב הראשון צפויה כניסת התהליך SHARDING. זה יחלק את כל רשת האת'ריום לשברים קטנים יותר – SHARDS. זה הכרחי כדי להגדיל את יכולת הרחבה של רשת.

אז מה הטעם לSharding? הוא מפלח את הנתונים על הבלוקצ'יין (בעצם יוצר מספר מיני בלוקצ'יין). הטמעת Sharding קלה הרבה יותר כאשר הפרוטוקול עובר לPOS.

משמעות המילה "Sharding" בתרגום מאנגלית היא קטע, קטע קטן של השלם. לפיכך, ריסוק הוא חלוקה של מסד נתונים אחד למספר מסדי נתונים קטנים יותר.

השורה התחתונה היא שאחרי המעבר, Ethereum יחלק את המערכת פיזית ל-64 מסדי נתונים מקושרים. בשל כך, פלחים בודדים יוכלו להכיל נתונים נוספים.

דוגמה פשוטה לאופן פעולת הSharding. נניח שאתה צריך למצוא מידע על מישהו ויש לך מאגר מידע של 20,000 אנשים. במקום לבדוק 20,000 רשומות לבד, אתה יכול לשכור 5 אנשים שיבדקו 4,000 רשומות כל אחד. זה יהיה מהיר יותר, נכון?

הדבר נכון גם לגבי פיצול, כאשר כל מסד נתונים מכיל רק חלק ממספר הרשומות הכולל, וזה מקל על המיון.

לא ידוע מתי הSharding יוכל להפוך למציאות. אחרי הכל, רעיונות כאלה הופיעו מאז השקת Ethereum ב-2013. לפי התוכניות, הSharding יתחילו ב-2023.

רולאפים

כמו כן, מפתחי Ethereum ירחיבו את פוטנציאל ההרחבה על ידי הצגת טכנולוגיית רול-אפים. השורה התחתונה היא ש-rollups לוקחות עסקאות מעבר לשכבת הבסיס של Ethereum (משכבה 1 לשכבה 2). הם מפרסמים רק את הנתונים הסופיים של העסקה על blockchain שכבה 1. זה מאפשר לך להשתמש ביתרונות ובאבטחה של הבלוקצ'יין הראשי של Ethereum.

אנשים רבים אומרים שטכנולוגיות רול-אפ לא מיושמות בקרוב. אבל כבר היינו עדים להצגת כמה פרויקטים חדשים, כגון zkSync ו-Polygon zkEVM. אז הגיוני להניח שהשלב הבא של Ethereum קרוב מהצפוי.

ישנם שני סוגים של רולאפים:  ZK rollups וOptimistic rollups.

Optimistic rollups מציעים מנגנון לפיו עסקאות יהיו תקפות לפרק זמן מסוים כברירת מחדל. הם מבוצעים ברשתות שכבה 2 ואז מועברים בחזרה לשכבת הבסיס.

ZK-rollups (אוסף ידע אפס) מפעיל עסקאות מחוץ לשרשרת. ואז הם נשלחים לרשת שכבה 1 לאימות. באופן כללי, ל-ZK-rollups יש כמה יתרונות חישוביים בהשוואה ל-Rollups Optimistic. הרי עליהם לספק הוכחה שהעסקה תקפה, ולא רק לקבל פרק זמן לקבל או לדחות את העסקה.

בשלב מסוים, Optimistic rollups נראו כמו הפתרון המושלם להגדלת רשת Ethereum. אבל עם ZK-rollups בדרך ותהליך הפיצול שמתחיל מתישהו בשנת 2023, ל-Ethereum יש הרבה מקום להפוך אותו לאפשרי יותר להרחבה.

The Verge

השלב הבא של השינוי יהיה Merkle Trees, שגם פותרים את בעיית הרחבת רשת.

לדברי בוטרין, עצי מרקל הם "שדרוג רב עוצמה למרקל הוכחות, המאפשר שימוש בראיות קטנות בהרבה". מה שנקרא Verge ייעל את האחסון ויפחית את גדלי הצמתים. בסופו של דבר, זה יהפוך את רשת אתריום לניתנת להרחבה יותר.

עצי מרקל יוצרים הצפנה חזקה על ידי המרת גושי מידע לשרשראות קוד ארוכות. גושי המידע החדשים ביותר (או ה"עלים" של העץ) מקובצים יחד ליצירת ענפים. וכל המידע הבסיסי כלול בשורש מרקל. הוא עוקב אחר hashes ומכיל את כל המידע הקודם. זוהי שיטה יעילה לאימות שהנתונים המשותפים לא שונו או הושחתו.

למרות שעץ מרקל יכול להיות מורכב ממספר רב של עסקאות, שורש מרקל תמיד מתאים למחרוזת של 32 בתים או 256 סיביות (לדוגמה, אלגוריתם ה-hash SHA256 תמיד מוציא אורך קבוע של 32 בתים, ללא קשר לגודל של הקלט). כך נוכל להשתמש בקטע של 32 בתים בלבד כדי לבדוק אם מספר העסקאות השתנה – גם אם מספר זה הוא באלפים.

עצי מרקל יאפשרו לך לאחסן כמות גדולה של נתונים על ידי הצגת הוכחה תמציתית לכל חלק מהנתונים הללו. כל נתון, בתורו, יכול להיבדק על ידי מישהו שיש לו רק את שורש העץ. תהליך זה יהפוך את האימות להרבה יותר יעיל.

שיטה זו נחקרה לראשונה ב-Blockchain של ביטקוין, ולאחר מכן היא הותאמה ל-Ethereum.

עצי מרקל הם טכנולוגיה חדשה למדי בקריפטוגרפיה. זה עדיין לא נמצא בשימוש נרחב כמו פתרונות קריפטוגרפיים אחרים. למרות שהטכנולוגיה עצמה אינה חדשה: היא הופיעה עוד ב-1979 ונקראת על שמו של המתמטיקאי ראלף מרקל.

אז, שלב ה-Surge יעסוק בSHARDING וROLLUP. שלב Verge יקבע כיצד הרשת תתמודד עם מדרגיות ואימות ברשת Ethereum. בשלב הבא מגיע עידן חדש של The Purge + Splurge.

The Purge + The  Splurge

השלב הזה נועד לצמצם או "לנקות" את הנתונים ההיסטוריים המגובים. צמצום כמות הנתונים הללו יהפוך את תהליך אימות הבלוקצ'יין ליעיל יותר עבור מאמתים תחת מנגנון הקונצנזוס החדש של הוכחת הימור. זה ימזער את העומס ברשת ויאפשר לעבד הרבה יותר עסקאות בבלוקצ'יין. Buterin הצהיר שעד סוף השלב הזה, Ethereum יוכל לעבד 100,000 עסקאות בשנייה.

ברגע שכל השלבים הקודמים מתאחדים, הגיע הזמן ל-The Splurge. מונח זה מתורגם ל"הרפיה", "פינוק".

עידן ה-Splurge אומר שאחרי כל השינויים, הרשת תמשיך לעבוד בצורה חלקה, וכל עדכוני הפרוטוקול הקודמים לא עוררו בעיות. העבודה הקשה של הרחבת Ethereum הגיעה לסיומה.

עד כה, אנחנו רחוקים מאוד מהשלב האחרון של The Splurge. כמו בכל הפיתוחים הטכנולוגיים, יכולים להיות שיהוקים בדרך. המיזוג עצמו לקח הרבה יותר זמן מהצפוי. אבל כאשר Splurge יגיע סוף סוף, זה יסמן אבן דרך חגיגית ראויה לרשת Ethereum.

חדשות ועדכונים

כל מה שמעניין

קורסים והדרכות

המסע שלך לקראת העצמה פיננסית מתחיל עכשיו

  • הקמת נכסים דיגיטלים
  • ניתוח פונדמנטלי
  • ניתוח טכני
  • הכנסות נוספות מעולם הקריפטו
  • ליווי קבוצתי 
  • ליווי חדר מסחר
  • ליווי מטבעות לטווח ארוך
  • ליווי הנפקות

להמשך קריאה לחץ – קורס מסחר בקריפטו תוכנית דגל

  • ארנקים דיגיטליים
  • פלטפורמות מסחר
  • רכישת מטבעות דיגיטליים
  • רכישת מטבעות דרך גופים ישראלים
  • פלטפורמות מסחר
  • קריטריונים לזיהוי מטבעות

להמשך קריאה לחץ- קורס מסחר בקריפטו תוכנית מתחילים 

  • פגישות  אישיות להכוונה ושיפור תוצאות
  • הקמת נכסים דיגיטליים
  • ניתוח פונדמנטלי
  • ניתוח טכני
  • הכנסות נוספות מעולם הקריפטו
  • ליווי חדרי מסחר, מטבעות לטווח ארוך, הנפקות

להמשך קריאה לחץ – קורס מסחר בקריפטו תוכנית פרימיום 

ליווי אישי 5 שעות עם המנטורית אלכסנדרה ליפשיץ הכולל:

  • מסחר לטווח ארוך
  • מסחר לטוח קצר
  • הנפקות
  • חידוד ולימוד של אקוסיסטם קריפטו
  • פגישה אישית

להמשך קריאה לחץ – מסחר בקריפטו פגישות אישיות למתקדמים 

האסטרטגיה המובילה למסחר בקריפטו – בואו גלו את העתיד הפיננסי

רוצים לשמוע עוד השאירו פרטים

דילוג לתוכן