המיזוג: מה מצפה לתעשיית הקריפטו לאחר המעבר של Ethereum ל-PoS

המיזוג: מה מצפה לתעשיית הקריפטו לאחר המעבר של Ethereum ל-PoS

לאחרונה, הקהילה יכלה לראות ממקור ראשון את המעבר האפוכי של Ethereum לאלגוריתם קונצנזוס חדש. זה היה סוג של עלייה חיובית בתקופה שבה תעשיית הקריפטו עוברת "עונת סערה" (עונה דובית).

עדכון המיזוג נמצא בהכנה כבר שנים, ובדיחות על ההעברות האינסופיות שלו הציפו כבר מזמן את הרשת. עם זאת, המעבר לאלגוריתם הוכחת הימור עדיין התרחש.

כעת מנסים מומחים לענות על השאלה העיקרית: מה מצפה לתעשיית הקריפטו לאחר השינוי העולמי של Ethereum? בואו ננסה למצוא את התשובה ביחד!

צריכת אנרגיה? 

כפי שמציין האנליסט אווין צ'יקוסמן, שכתב מאמר על מעבר האת'ריום עבור הפורום הכלכלי העולמי (WEF), אחת ההשפעות העיקריות של המיזוג יהיו שינויים בצריכת האנרגיה.

עשרות אלפי פרויקטים של Web3 מבוססים על הבלוקצ'יין של Ethereum. למעלה מ-70 מיליון ארנקים קשורים לרשת, והשווי שוק הכולל של המטבע הקריפטוגרפי עולה על 165 מיליארד דולר וכל זה, עד לאחרונה, נשען על כתפי תעשיית הכרייה.

עם המעבר של Ethereum לאלגוריתם PoS, המצב משתנה באופן דרמטי. על פי הערכות ראשוניות, צריכת האנרגיה של הרשת ירדה ב-96.3%.

באוגוסט עמדה צריכת הרשת השנתית על 93.95 TWh. זה דומה ל"תיאבון אלקטרו" של מדינה אירופית גדולה. לדוגמה, בשנת 2021 אוקראינה צרכה 92.2 TWh.

הטרנספורמציה של Ethereum שינתה הכל. לפי פורטל Digiconomist, מדד צריכת האנרגיה של ETH בלם. הנתונים הנוכחיים עומדים על 3.4 TWh, שזה בערך אותה רמה של בוצואנה, שבה יש קצת יותר מ-2 מיליון איש.

לאחר המיזוג, עסקה אחת מהווה 8.7 קוט"ש – אותה כמות שצורך משק בית אמריקאי ממוצע ב-8 שעות.

Ethereum: אבטחה חשוב מהכל

בשנת 2022, נושא האבטחה של תעשיית מטבעות הקריפטו הפך לרלוונטי מתמיד. מדי יום אנו קוראים בחדשות על פריצה נוספת וגניבה של נכסים דיגיטליים.

כדי להבין את היקף האיום, מספיק לדעת שבמהלך 7 החודשים האחרונים האקרים גנבו 2 מיליארד דולר.

ג'סטין דרייק, אחד מדמויות המפתח בהגירת ETH, מדבר על דרגת הגנה גבוהה בהרבה לאחר שדרוג הרשת. לדבריו, תוקף פוטנציאלי יזדקק ל-51% מערך הבלוקצ'יין כדי לארגן מתקפה בקנה מידה מלא על Ethereum.

הנה דוגמה טובה:

בעת שימוש באלגוריתם POW, האקרים נזקקו לכ-5 מיליארד דולר עבור פשיטה. הכסף הזה היה הולך לרכישת ציוד, צריכת אנרגיה כוללת ומשאבי אנוש.

מעבר ל-Proof-of-Stake, כפי שבוטרין עצמו הזכיר שוב ושוב, מעלה אוטומטית את ההימור. בתחילה, דרייק "תלה" תג מחיר תיאורטי למתקפה בקנה מידה מלא בהיקף של 20 מיליארד דולר.

עם הזמן המספרים הללו יגדלו. המעבר כבר הוכיח שהבלוקצ'יין מסתגל בהצלחה לכללי המשחק החדשים, והרשת מתפקדת ביציבות. Ethereum מתחיל כעת לעלות במשקל, ובמקביל מגדיל את עלות ההתקפה.

"עוד היבט מעניין של מיזוג ה-Ethereum הוא שעם POS, אם נפגע מהתקפה של 51%, נוכל לזהות במדויק את התוקף ולעיף אותו מהמערכת. יתרה מכך, אנו יכולים להעניש אותו בהשמדת כל נכסיו של הפושע. ואם הוא ירצה לבצע התקפה שנייה, הוא יצטרך לקנות מחדש כל הציוד ולהשקיע הון מחדש", אומר ג'סטין דרייק.

המפתחים גם מזכירים לכם שאין לקחת את המיזוג כאירוע חד פעמי. למרות שהמעבר בוצע באופן רשמי, העבודה בעיצומה בתוך הרשת. צוות Ethereum התווה מפת דרכים ויפתח היבטים כמו אבטחה, ביזור ומהירות.

אור ירוק לרגולציה

למעבר המוצלח של מטבע הקריפטו השני בעולם ל-PoS תהיה השפעה ישירה על הרגולציה של השוק. דעה זו משותפת לאנליסטים פיננסיים רבים, כולל מומחים מ-Citigroup ו-JP Morgan.

אלגוריתם POS מוכיח שתעשיית הקריפטו מסוגלת להסתגל למציאות המודרנית.

צריכים להיפטר מצריכת חשמל גבוהה? אין בעיה, Ethereum יארח כיתת הדרכה. רוצה לעשות חיים קשים יותר להאקרים? מ"ר ETH לשירותכם רבותי פקידים פדרליים.

אתריום נמצא על פסגת גל המטבעות הקריפטוגרפיים, והעמיד את התעשייה באור חיובי. בתקופה שבה שלטונות ארה"ב עובדים באופן פעיל על נושא הרגולציה, נכסים דיגיטליים זקוקים מאוד לשינויים חיוביים. מעבר לPOS הוא צעד ענק בכיוון הזה.

עוד לפני המעבר של Ethereum ל-PoS, משרד הבית הלבן למדיניות מדע וטכנולוגיה (OSTP) הזכיר את המיזוג בדו"ח "השפעות האקלים והאנרגיה של נכסי קריפטו בארצות הברית".

המומחים השתמשו ב-The Merge כדוגמה המדגימה את יכולתו של הקריפטו לעבור למצב פעולה ידידותי לסביבה. המיזוג ייתן תנופה לסבב חדש של משא ומתן בין התעשייה לממשלת ארצות הברית.

"סוכנויות פדרליות צריכות לספק סיוע טכני וליזום תהליך שיתוף פעולה עם ממשלות, קהילות, תעשיית נכסי הקריפטו ואחרות כדי לפתח תקני ביצועים סביבתיים יעילים מבוססי ראיות", נכתב בדו"ח OSTP.

בחודשים האחרונים ראינו עימות מוגבר בין הרגולטורים של ממשלת ארה"ב וחברות הקשורות לנכסים דיגיטליים. הסנקציות על Tornado Cash, חקירות בבורסות גדולות, קריאות של סנאטורים אמריקאים לפיקוח קפדני על הקריפטו יצרו כל תדמית שלילית לתעשייה.

מיזוג ה-Ethereum סולל דרך אחרת. דרך הפשרה, הגמישות והתחושה שעתיד מזהיר באמת מסתתר מאחורי גבם של מטבעות קריפטוגרפיים ובלוקצ'יין.

את'ריום, המיזוג והכלכלה של המאה ה-21

חידוש האת'ריום משפיע ישירות על גורמים כלכליים. יתרה מכך, הדבר משפיע הן על המטבח הפנימי של ETH והן על השוק העולמי.

מבחינת כלכלת Ethereum, המעבר ל-PoS כרוך בשני שינויים מרכזיים. ראשית, הוכחת הימור מפחיתה באופן דרסטי את האספקה ​​השנתית של ETH, מ-4.3% ל-0.43%. כאן, היעילות המוגברת הגלומה בהוכחת הימור מדברת על דבריה הכבדים.

שנית, PoS למעשה הופך את האתריום לנכס רווחי. על זה כבר רשמתי במאמר הקודם.

הבלוקצ'יין של Buterin והצוות כבר מזמן אחד החממות הפופולריות ביותר לדור חדש של יישומים. מגוון תוכנות נוצרות על בסיס Ethereum, וכדי לתאר את כל מגוון היישום שלה, אנחנו צריכים מאמר נפרד.

המיזוג יוביל לצמיחה מהירה במספר היישומים המשתמשים באתריום כבסיס, אומרים אנליסטים. המונה יגיע למיליונים, ויפיץ את ETH ברחבי העולם.

לא משנה עד כמה מגזר הפיננסים המסורתי מתנגד לקידום מטבעות קריפטוגרפיים, בעתיד הם בהכרח יתפסו עמדה דומיננטית. וה-Ethereum המתפתח ללא הרף הוא אחד מעמודי התווך של התעשייה הזו. הוא קובע את המגמה וחודר במהירות לכלכלה המודרנית.

כרגע, אנחנו בנקודת מפנה שבה מתכנסים ענפים גורליים:

1.מדינות מתכוננות להסדיר את נושא הרגולציה של נכסים דיגיטליים;

2.שירותי צרכנים, חברות וארגונים עוברים לקריפטו;

3.אימוץ התעשייה הופך לתופעה המונית בקרב משתמשים;

4.מוסדות פיננסיים מכירים במטבעות קריפטוגרפיים ככלי אמין.

בסופו של דבר, גורמים אלה יירו כמו קפיץ דחוס. הם ישחררו את הפוטנציאל של המטבע הקריפטו, ויזרזו את שחרור הנכסים הדיגיטליים למרחב הכלכלי והפיננסי התפעולי. הטכנולוגיה והמותג, שנמצאים בשיא ההתקדמות ברגע זה, יפסיקו להיות ענקיות בתעשייה. הם יהפכו לטיטאנים הטכנולוגיים של העתיד.

מטבע הקריפטו השני בעולם ותחזיות אנליסטים

חברת  FINDER צופה שמיזוג Ethereum יגבש את מעמדו של המטבע הקריפטוגרפי כאחד הנכסים הדיגיטליים המהימנים ביותר. עד סוף 2022 מחיר ה-ETH יגיע ל-1,711 דולר, בטוחים אנליסטים של הפורטל הידוע.

עם זאת, את המעניין ביותר יש לצפות קרוב יותר ל-2025. מחיר האת'ריום יכול לקפוץ ל-5,739 דולר, תוך קפיצת מדרגה מרשימה, ובעוד 5 שנים מחירו של את'ריום יעלה על 14,000 דולר.השוק השוורי, בשילוב עם החדירה המתמדת של ה-ETH לתהליכים כלכליים וטכנולוגיים, יחזקו את העמדה של מטבע הקריפטו השני.

יתרה מכך, סביר מאוד שעד 2030 המושג "שני" ייעלם לחלוטין בכל הנוגע לאתריום. לא בכדי נושא המנהיגות בתעשייה נידונה ללא הרף.

מה תצפה תעשיית הקריפטו לאחר המעבר של Ethereum ל-PoS? שינויים גדולים. והם מתרחשים ממש עכשיו, ברגע זה ממש.

חדשות ועדכונים

כל מה שמעניין

קורסים והדרכות

המסע שלך לקראת העצמה פיננסית מתחיל עכשיו

  • הקמת נכסים דיגיטלים
  • ניתוח פונדמנטלי
  • ניתוח טכני
  • הכנסות נוספות מעולם הקריפטו
  • ליווי קבוצתי 
  • ליווי חדר מסחר
  • ליווי מטבעות לטווח ארוך
  • ליווי הנפקות

להמשך קריאה לחץ – קורס מסחר בקריפטו תוכנית דגל

  • ארנקים דיגיטליים
  • פלטפורמות מסחר
  • רכישת מטבעות דיגיטליים
  • רכישת מטבעות דרך גופים ישראלים
  • פלטפורמות מסחר
  • קריטריונים לזיהוי מטבעות

להמשך קריאה לחץ- קורס מסחר בקריפטו תוכנית מתחילים 

  • פגישות  אישיות להכוונה ושיפור תוצאות
  • הקמת נכסים דיגיטליים
  • ניתוח פונדמנטלי
  • ניתוח טכני
  • הכנסות נוספות מעולם הקריפטו
  • ליווי חדרי מסחר, מטבעות לטווח ארוך, הנפקות

להמשך קריאה לחץ – קורס מסחר בקריפטו תוכנית פרימיום 

ליווי אישי 5 שעות עם המנטורית אלכסנדרה ליפשיץ הכולל:

  • מסחר לטווח ארוך
  • מסחר לטוח קצר
  • הנפקות
  • חידוד ולימוד של אקוסיסטם קריפטו
  • פגישה אישית

להמשך קריאה לחץ – מסחר בקריפטו פגישות אישיות למתקדמים 

האסטרטגיה המובילה למסחר בקריפטו – בואו גלו את העתיד הפיננסי

רוצים לשמוע עוד השאירו פרטים

דילוג לתוכן